ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ & ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 2012-13 (7)

 

Όπως συμβαίνει με όλους τους μείζονες ποιητές, ο Καβάφης προηγήθηκε της εποχής του [...]. Είναι ο πρώτος Έλληνας ποιητής με τόση μεγάλη απήχηση στο εξωτερικό, σχεδόν σε όλες τις γλώσσες. Είναι, επιπλέον, ο μοναδικός μέχρι στιγμής σύγχρονος Έλληνας ποιητής, που έχει επηρεάσει σε τέτοια έκταση και με τόση διάρκεια νεώτερους ξένους ποιητές σε πολλές χώρες. Η φωνή του ακούγεται καθαρά και σε ολόκληρη τη μεταπολεμική ελληνική ποίηση, η οποία, μετά τον Καβάφη, γράφεται διαφορετικά στην Ελλάδα.

Δασκαλόπουλου Δ., «Κ. Π. Καβάφης: Λυρικός και στοχαστικός, προηγήθηκε της εποχής του»,ΤΑ ΝΕΑ, 22/11/1999.

 

 

"Έπρεπε να είχε γεννηθεί στον 15ο αιώνα στη Φλωρεντία, καρδινάλιος, μυστικοσύμβουλος του Πάπα.(...)Έτσι που για πρώτη φορά τον βλέπω απόψε και τον ακούω, νιώθω πόσο σοφά μια τέτοια πολύπλοκη, βαρυφορτωμένη ψυχή της άγιας παρακμής κατόρθωσε να βρει τη φόρμα της-την τέλεια που της ταιριάζει-στην τέχνη και να σωθεί.(...). Ο Καβάφης έχει όλα τα τυπικά χαρακτηριστικά ενός εξαιρετικού ανθρώπου της παρακμής- σοφός, ειρωνικός, ηδονιστής, γόης, γιομάτος μνήμη"

Νίκος Καζαντζάκης "Ταξιδεύοντας"

 

 

Εμπνευστείτε και δημιουργήστε  στις παρακάτω θεματικές ενότητες!!!!
 
1) Ζωγραφική-Γραφιστική: Σχεδιάστε ένα εξώφυλλο για α) τη δημοσίευση ενός ποιήματος του Καβάφη ή β) την κυκλοφορία ενός CD με μελοποιημένα ποιήματα του Καβάφη. Οι δημιουργίες σας μπορεί να είναι σκαναρισμένες από χειρόγραφο ή δημιουργημένες με προγράμματα επεξεργασίας εικόνας, όπως Gimp (είναι δωρεάν), Photoshop κλπ.
 
2) Οπτικοποίηση ενός ποιήματος: μέσω PowerPoint ή video, με τον περιορισμό οι εικόνες ή οι φωτογραφίες να είναι έργα των μαθητών και να μην υπερβαίνουν τις δέκα διαφάνειες.Επίσης, η διάρκεια του βίντεο θα είναι μέχρι 3 λεπτά.
 
3) Σκέψεις πάνω σε ένα ποίημα του Καβάφη: οι μαθητές, είτε ατομικά είτε σε ομάδες εργασίας, μπορούν να καταγράψουν τις σκέψεις τους, είτε σε πεζό είτε σε ποιητικό λόγο, για ένα ποίημά του. Το κείμενο δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 150 λέξεις για τους μαθητές της Α/θμιας και τις 500 για τη Β/θμια.
 
4) Μελοποίηση ενός ποιήματος (MP3)
 
5)Δημιουργική γραφή: Μια φανταστική συνέντευξη με τον Καβάφη (μέχρι 10 ερωτήσεις)
 
Για την προστασία των μαθητών, δεν επιτρέπεται στα βίντεο και στις φωτογραφίες η προβολή τους.
 
 
Για οποιαδήποτε εξέλιξη σχετικά με το πρόγραμμα, θα μπορείτε να ενημερώνεστε από το site.
Προθεσμία υποβολής έργων: 26-03-2013
Για πληροφορίες επικοινωνήστε με Κούκλη Άννα (2710-230116) και Τσιντώνη Ελένη (2710-230115).
 

Ηλεκτρονικοί κόμβοι αφιερωμένοι στη ζωή και το ποιητικό έργο του Κ. Καβάφη:

 

 

 

 

 

http://users.hol.gr/~barbanis/cavafy

 

 

http://www.snhell.gr/

 

 

 

 

 
 

 

 

Ακολουθεί συνημμένο έγγραφο.

 

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, σας γνωρίζουμε ότι το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών συνεχίζει δυναμικά τη λειτουργία του με την έκθεση «Οι τηλεπικοινωνίες στη ζωή μας», που έχει εμπλουτιστεί και σημαντικές περιοδικές εκθέσεις που θα υλοποιηθούν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2012-2013.

Σας γνωρίζουμε τις εκπαιδευτικές δράσεις που έχουν σχεδιαστεί για σχολικές ομάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που θα υλοποιηθούν τη σχολική χρονιά 2012-2013:

Για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:

1. «Το ταξίδι της φωνής» για το Νηπιαγωγείο και την Α και Β Δημοτικού

2. «Τα μηνύματα κρύφτηκαν στο μουσείο» για το Νηπιαγωγείο και την Α και Β Δημοτικού (ΝΕΟ)

3. «Η επικοινωνία παλιά και σήμερα» για την Γ και Δ Δημοτικού

4. «Μαθαίνω πώς λειτουργεί ο τηλέγραφος» για την Ε και ΣΤ Δημοτικού

5. «Μαθαίνω πώς λειτουργεί το τηλέφωνο» για τη Ε και ΣΤ Δημοτικού

6. «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο διαδίκτυο» για την Δ, Ε και ΣΤ Δημοτικού

7. «Μαθαίνω πώς λειτουργεί το ραδιόφωνο» για την Ε και ΣΤ Δημοτικού (ΝΕΟ)

Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:

1. «Μαθαίνω πώς λειτουργεί ο τηλέγραφος» για το Γυμνάσιο

2. «Μαθαίνω πώς λειτουργεί το τηλέφωνο» για το Γυμνάσιο και το Λύκειο

3. «Μαθαίνω πώς λειτουργεί το κινητό τηλέφωνο» για το Γυμνάσιο και το Λύκειο

4. «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο διαδίκτυο» για το Γυμνάσιο

5. «Μαθαίνω πώς λειτουργεί το ραδιόφωνο» για το Γυμνάσιο και το Λύκειο (ΝΕΟ)

6. «Ήχος: ένα ταξίδι με τα κύματα» για το Γυμνάσιο και το Λύκειο (ΝΕΟ)

Οι εκπαιδευτικές δράσεις του Μουσείου Επιστημών και Τεχνολογίας ξεκινούν από τη Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2012, εκτός από τη δράση «Μαθαίνω πώς λειτουργεί το ραδιόφωνο» που θα ξεκινήσει στις αρχές 2013.

Η είσοδος και η συμμετοχή στις Εκπαιδευτικές Δράσεις είναι δωρεάν. Κάθε εκπαιδευτική δράση έχει διαφορετική διάρκεια και κυμαίνεται από 1-2 ώρες. Το Μουσείο είναι ανοιχτό στο κοινό από Δευτέρα έως Παρασκευή, από τις 09.00-14.00, εκτός από τις επίσημες αργίες και είναι προσβάσιμο σε άτομα με κινητικά προβλήματα.

Για τη συμμετοχή στις εκπαιδευτικές δράσεις του Μουσείου Επιστημών και Τεχνολογίας, είναι απαραίτητη η τηλεφωνική επικοινωνία με το προσωπικό του Μουσείου για να καθοριστεί η ημερομηνία και η ώρα της επίσκεψης, στα τηλέφωνα 2610996732, 969972, 969973.

Σας παρακαλούμε να ενημερώσετε τις Δ/νσεις Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης των  περιφερειών αρμοδιότητάς σας καθώς και τις σχολικές μονάδες Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης ευθύνης σας.

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη συνεργασία σας.

Συνημμένα : Έντυπα Μ.Ε.Τ. και αφίσες εκπαιδευτικών δράσεων

Ο Περιφερειακός Διευθυντής

Π/θμιας & Δ/θμιας  Εκπ/σης Δυτ.Ελλάδας

Γεώργιος Παναγιωτόπουλος

 

Content View Hits : 304704